Welke oplossing hebben wij gevonden

Onze rol in dit project

Heerema wilde 400 mensen kunnen huisvesten aan boord van hun nieuwe kraanschip. Recupair leverde daarvoor de benodigde kanaalverwarmers en –koelers. Vanwege de toepassing aan boord van een zeegaand vaartuig, moest de omkasting niet alleen luchtdicht, maar ook geheel in RVS 316L worden uitgevoerd. Recupair heeft het ontwerp vormgegeven en alle capaciteitsberekeningen gemaakt.
Projectinformatie

Over de Sleipnir

De Sleipnir is een halfafzinkbaar kraanschip van Heerema Marine Contractors dat van 2016 tot 2019 werd gebouwd door Sembcorp in Singapore. De naam is afgeleid van het achtbenige paard Sleipnir uit de Noordse mythologie. Het ontwerp van GVA bestaat uit twee parallelle pontons met elk vier kolommen met daarop het werkdek. De Sleipnir heeft twee kranen van Huisman Equipment met elk een capaciteit van 10.000 ton en een totale capaciteit van 18.000 ton, waarmee dit het grootste kraanschip ter wereld is, nadat de Thialf dit lange tijd was.

Het schip is uitgerust met een klasse III dynamisch positioneringssysteem met acht roerpropellers van 5,5 MW elk. Daarnaast beschikt het over een ankersysteem met twaalf ankerlieren. Twaalf generatoren van 8 MW voorzien het schip van vermogen en draaien zowel op MGO als LNG.

Op 7 september 2019 werd met het hijsen van het dek voor het Leviathanplatform een nieuw record gezet met 15.300 ton.

 

Lengte: 220 m

Breedte: 102 m

Diepgang: 32 m

Waterverplaatsing: 273.700 ton

Kruissnelheid: 10 knopen

Vlag: Panama

IMO-nummer: 9781425

Kiellegging: 12 maart 2016

Gedoopt: 24 mei 2019

Meer informatie over de constructie van de Sleipnir kunt u vinden via: Ship design in detail: Heerema’s crane vessel Sleipnir | SWZ|Maritime